מיתוג אישי תמיד מנצח !!!

מה זה בכלל מיתוג אישי?

המושג מיתוג אישי הוא איך אני נתפש בעיני כל מי שמכיר אותי,מיתוג אישי אלו המסרים שאני משדר לעולם בצורה עקבית,מיתוג אישי זה מה שאני רוצה שיאמרו עליי בכל שיחה שמדברים עליי,זה ממש לא משנה מי אני לצורך הדיון אלא מה שחושבים עליי,מה שמשייכים אותו אליי,וככל שיותר אנשים חושבים עליי את אותו הדבר זה אומר שהמיתוג שלי הצליח.

בעולם שבו יש כל כך הרבה דברים מכל דבר,כולם דומים לכולם,לכולם יש את אותם מסרים,אפילו הסיפורים של כולם כבר לא מרגשים ודי דומים,אנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש,להיות שונים,להיות מיוחדים,אם תדמיינו שדה שבו יש פריחה מדהימה, אז תחשבו על פרח אחד שימשוך את תשומת הלב וכולם יסתכלו עליו-זה מיתוג מוצלח.

מיתוג אישי לא שונה בהרבה ממיתוג של מוצר,אם תחשבו לרגע ,מה עולה לכם לראש כאשר אתם שומעים את המילה מרצדס? יוקרה,אמינות,עושר,חדשנות.עכשיו אני אשאל אתכם מה עולה לכם לראש כאשר אתם שומעים את השם נלסון מנדלה?לוחם חופש,דרום אפריקה,מנהיג,מוביל מאבק שחורים.הבאתי לכם דוגמא למיתוג של מוצר כמו מכונית יוקרה ודוגמא למיתוג של אדם שכל אחד בעולם מכיר,ומעריך על העשייה שלו למען שיחרור השחורים וביטול משטר אפרטהייד בדרום אפריקה.

במאמר הזה אני אכתוב על מיתוג אישי מכיוון שאני לא מוכר מוצר,אני "מוכר" רעיון,אני משווק דרך חיים ואת "האני מאמין שלי" לעולם. אני רוצה להעביר את המוטו שלי לעולם,מוטו שמלווה אותי כבר עשר שנים שאותו אני חי ונושם,אני המצאתי אותו ולא העתקתי אותו מאף אחד,סלוגן שכולם משייכים אותו אליי אחרי עשור של פעילות עקבית.

לכל אחד יש משהו לתת למישהו בעולם שלנו כדי להפוך אותו לטוב יותר,אוהב יותר וצודק יותר

למה צריך מיתוג אישי בכלל?

כמו שציינתי בתחילת המאמר,בעולם שיש הרבה מכל דבר,הכל דומה,לכולם יש את אותם מסרים,אנחנו צריכים לבדל את עצמינו משאר האנשים שיושבים על אותה משבצת שלנו.

במקרה שלי אני מגייס תרומות עבור פרויקטים,עמותות ואנשים פרטיים כי אני מאמין שאפשר להפוך את העולם שלנו לטוב יותר ,אוהב יותר וצודק יותר בעזרת מעשים מעבר לדיבורים.השאלה היא :איך אני מגייס תרומות אם אני לא עמותה,לא סלב וידוען שיכול בסירטון אחד לסחוף אלפי אנשים שיתרמו או יעשו משהו למען מטרה חשובה.התשובה במילה אחת: מיתוג אישי.

מיתוג אישי מאפשר לי לקדם את הרעיון שאני מעוניין להעביר לעולם,מיתוג אישי מאפשר לי להטמיע את ה"אני מאמין" שלי,ליצור קהל של אנשים שמתחברים למסרים שלי ומשתפים איתי פעולה בכל הפרויקטים שלי,שאני ממותג הרבה יותר קל לי ליצור שיתופי פעולה עם אנשים שלא יכולתי להגיע אליהם.

מיתוג אישי נועד לעורר ולפתח רגשות וערכים אצל הצד השני מה שעוזר ומקדם את המטרות שלי.

איך מתבצע תהליך המיתוג האישי?

במהלך העשר שנים האחרונות גייסתי למעלה ממיליון ש"ח עבור פרויקטים שונים למען הקהילה וכל זאת בעזרת מיתוג אישי מנצח דרך הרשתות החברתיות ועשייה מוכחת.

תהליך המיתוג חייב להיות עקבי במסרים שאנחנו מעבירים,בצורה שאנו מעבירים אותם,בדרך שאנו מעבירים,התהליך הוא ארוך ויכול להימשך לאורך שנים.

בשלב הראשון אתם צריכים להחליט מהו הדבר הכי חשוב שיגידו עליכם כאשר שומעים את השם שלכם? מוכשר,איש שאפשר לסמוך עליו,נתינה זה ערך עליון,מוכן לעשות למען מישהו,מתלהב בעשייה שלו,נחישות,איש חברתי שיוצר קשרים,בקיצור כל מה שיקדם אתכם בהגשמת היעדים והמטרות שלכם,תזכרו דבר חשוב:המיתוג האישי נועד לקדם את המטרות שלכם (בתקווה שהן חיוביות ותורמות לעולם שלנו).

השלב השני הוא לשדר את המסרים שלנו בכל האמצעים שיש לנו,מסרים עקביים שחוזרים על עצמם,אני תמיד חוזר על המוטו שלי: לכל אחד יש משהו לתת למישהו בעולם שלנו כדי להפוך אותו לטוב יותר ,אוהב יותר וצודק יותר,בנוסף אני מדבר על הערך של נתינה שהוא עבורי ערך עליון,כאחד שרץ מרתון ומשתתף בתחרויות איש ברזל אני מעביר את המסר שתמיד כדאי להשתתף בתחרויות ולהציב מטרה קהילתית ראויה לתחרות כדי לגייס כספים,כל עולם הספורט מכיר כבר את הפרויקטים שלי למען הקהילה דרך תחרויות הספורט והמון רצים ואנשי ברזל בשנים האחרונות אימצו את הדרך שלי לגיוס כספים דרך התחרויות שלהם.שידור המסרים הוא דרך הרשתות החברתיות,דרך הרצאות על במות,דרך המדיה המצולמת,כל דרך שבה אפשר להעביר בפעם יחידה מסרים למאות ואלפים:אם אתם מופיעים בתוכנית אירוח בטלויזיה,באותו הרגע רואים אתכם עשרות ומאות אלפי אנשים,אם העליתם פוסט בפייסבוק או העליתם סירטון ,יכול להיות שהוא נחשף למאות ואלפי צפיות.

השלב השלישי הוא להפוך מילים למעשים,אנשים בד"כ אוהבים לראות הוכחות בשטח לכל המסרים שאנו מעיפים לאויר,האם המסרים שלנו הם מסרים שרק נשארים על הנייר ללא כל ביסוס או שהמסרים שלנו מתורגמים :למעשים,לפעילות,לקמפיינים.בשלב הזה כדאי מאד להנציח ולתעד כל פעילות שלנו שמחזקת את המסרים שלנו ואת האופן שבו אנו רוצים להיות מתוייגים.חשוב מאד להעלות את כל הפעילות שלנו לכל הרשתות החברתיות עם תמונות,סרטונים,תעודות הוקרה שקיבלנו,במקרה שלי תעדות תודה מכל העמותות והארגונים על הפעילות שלי,כולל פרסום המלצות שאנו מקבלים על הפעילות שלנו.כאשר אנשים רואים שאנחנו מיישמים את המסר שלנו ופועלים בנחישות לממש אותו,אנחנו זוכים להערכה הרבה יותר גדולה ומחזקים את הקשר עם הקהל שמאמין בנו.

השלב הרביעי במיתוג הוא קבלת המשוב מהשטח כדי לבחון שתהליך המיתוג שלנו מתקדם ושאנחנו מצליחים להעביר את המסר שאנו רוצים להעביר לאוכלוסיית היעד שקבענו,לבדוק שאכן המיתוג שלנו מקדם את המטרות שלנו והפרויקטים שלנו,לדוגמא בתקופה האחרונה החלטתי לגייס 40,000 ש"ח לארבע עמותות כולל אנשים פרטיים,עצם הצלחת הגיוס הוכיחה לי שהמיתוג שלי עובד ושאני בדרך הנכונה.

לפני שבועיים העליתי פוסט אצלי בדף עם שאלה פשוטה:איזו מילה או משפט עולה לכם לראש שאתם שומעים את השם קובי גטניו?,קיבלתי מעל 300 תגובות,הפוסט הזה עלה לי בשמונה שעות עבודה כדי לנתח את התגובות,בסופו של תהליך הבנתי שהמיתוג שלי הצליח כי בכל התגובות המילים שחזרו היו בדיוק המיתוג ששאפתי אליו:קובי גטניו הוא יזם פרויקטים בהתנדבות,אחד עם לב ענק,מעורר השראה,ביצועיסט שתורם מזמנו למען החלשים,מגשים חלומות,ואנרג'ייזר.העבודה הקשה הייתה אחר כך להגיב לכל מי שהתאמץ והגיב,בנוסף נכנסתי לכל אחד לדף והגבתי לפוסטים שלו והבנתי מהפוסט הזה שיש אנשים שעוקבים אחרי הפעילות שלי,מעריכים אותה ושאני אוכל להיעזר בהם בעתיד.

שימוש נכון ברשתות החברתיות למיתוג אישי מנצח

היום הכלי העיקרי שלנו למיתוג אישי הוא הרשתות החברתיות:אתר אישי,פייסבוק,אינסטגרם,וואטסאפ,לינקדין,טלגרם,טוויטר ועוד ועוד.עבודת המיתוג היא עבודה סזיפית שדורשת המון זמן,תשומת לב,מעוף,ידע,וסוג של אינטלגנציה רגשית גבוהה שבה אתם מביאים לידי ביטוי את כל הכישורים שלכם:תקשורת בינאישית,יכולת כתיבה ,יצירת קשרים ועוד.

היציאה מנקודת הנחה שאם פרסמתם את הפעילות שלכם לדוגמא בפייסבוק ושכולם יראו ויגיבו זו הנחה מוטעית משתי סיבות עיקריות :פייסבוק משנה חדשות לבקרים את האלגוריתם של חשיפת הפוסטים ואנחנו אף פעם לא יודעים לאיפה הפוסט שלנו נחשף ועד כמה הוא נחשף,סיבה שנייה היא שלא כולם נמצאים בפייסבוק כל הזמן ולכן המסרים צריכים להיות בו"ז בכמה סוגים של רשתות חברתיות ואז הסיכוי שהקהל שאנחנו מכוונים אליו יתקל בפוסט שפורסם הוא גדול הרבה יותר.

העקרונות שמנחים אותי למיתוג אישי הם:נתינה,הדדיות,עקביות,ויצירתיות.הדדיות הכוונה היא להגיב לפוסטים שמעלים אנשים וחברים שלי בפייסבוק,להיות מעורב בתכנים שלהם,לתת להם עצות מקצועיות מהתחום שלי,כאשר אנו מגיבים בפייסבוק לחברים שלנו אז באופן אוטומטי הפוסטים שלנו ייחשפו הרבה יותר.

כאשר המוטו שלי הוא נתינה אני אצטרף לקהילות הרלוונטיות לתרומה ונתינה לקהילה,בקהילות אלו אני אהיה פעיל,אתן טיפים מהידע שלי לשאר חברי הקהילה וכך אוכל לשתף אותם בפעילות שלי.טעות נפוצה של מתחילים היא להצטרף לקהילה ולהעלות פוסט ראשון שיווקי,זה לא מתקבל טוב ויוצר אנטי כלפי המפרסם שמשתמש בקהילה כפלטפורמה שיווקית בלבד.

אם יש לכם מסר חשוב להעביר לעולם אז כנראה שיש עוד כמה כמוכם בעולם עם אותו "אני מאמין" ,צעד חשוב ולא פשוט הוא הקמת קהילה שלכם,קהילה שתאסוף את כל אותם אנשים שמאמינים בדיוק במה שאתם מאמינים ואז אתם לא צריכים לשכנע אותם לגבי הפעילות שלכם הרי מראש הם הצטרפו לקהילה שלכם כי הם מאמינים בכם ובעשייה שלכם.לבנות קהילה בצורה נכונה שתקדם את המיתוג שלכם דורש המון ידע וזמן אבל זה משתלם בסוף.

לסיכום :מיתוג נכון הוא מיתוג מנצח

אם יש לכם מסר לעולם,אם אתם רוצים לשנות ולהשפיע,אם אתה רוצים להיות מומחים בתחום מסוים,אתם חייבים למתג את עצמיכם על מנת לסחוף עוד אנשים שמאמינים במה שאתם מאמינים כדי שיוכלו לעזור לכם לקדם את ה"אני מאמין" שלכם.לבד לא תוכלו לשנות את העולם ,אתם חייבים את העזרה הכספית,המנטלית,החברתית ,והמקצועית כדי לקדם את הרעיון שלכם.

עבודת המיתוג דורשת המון זמן,עבודה קשה לאורך שנים,פיתוח מיומנויות ויצירת קשרים חדשים כל הזמן אבל בסופו של תהליך מיתוג ,אתם משיגים את המטרות שלכם בדרך הרבה יותר קלה ויעילה בשיטה של "חבר מביא חבר",בסופו של תהליך מיתוג נכון ומנצח כל מי שתשאלו מה הוא חושה עליכם אז רוב הסיכויים שלכולם תהיה תשובה אחידה,התשובה שציפיתם שתהיה לאחר תהליך המיתוג.

אשמח לענות על כל שאלה הקשורה בנושא מיתוג דרך צור קשר באתר

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב pinterest
שתפו בפינטרסט

השאירו תגובה

מיתוג אישי תמיד מנצח !!!

מה זה בכלל מיתוג אישי? המושג מיתוג אישי הוא איך אני נתפש בעיני כל מי שמכיר אותי,מיתוג אישי אלו המסרים שאני משדר לעולם בצורה עקבית,מיתוג

המשיכו לקרוא

The golden cycle of giving

נתינה כדרך חיים המוטו שלי בשנים האחרונות הוא: לכל אחד יש משהו לתת למישהו על מנת להפוך את העולם שלנו לטוב יותר אוהב וצודק יותר

המשיכו לקרוא
גלילה למעלה