כדור הארץ לאן?

"אנו הדור הראשון שברשותו הכלים להבין את השינויים שהפעילות האנושית גורמת למערכות תומכות החיים של כדור הארץ ובה בעת אנו הדור האחרון שעדיין יכול להשפיע על שינויים אלה לפני שיגרמו להשלכות בלתי הפיכות”(האקולוג פיטר ויטוסק).
שמי קובי גטניו בן 49: מהנדס חשמל ומומחה בניהול משאבי אנרגיה, מרתוניסט ואיש ברזל, מאמן כושר, קואצ'ר לאימון אישי ויזם פרויקטים למען הקהילה.
מאז המהפכה התעשייתית בסוף המאה ה-19 האדם הגיע להישגים דמיוניים בכל תחומי החיים: טכנולוגיה,מדע,בריאות,תזונה ועוד אבל עם זאת האדם במו ידיו גורם להרס כדור הארץ ולנזק בלתי הפיך .
הקידמה דורשת משאבים אדירים על מנת לכלכל מעל 7.5 מיליארד בני אדם החיים בכדור הארץ,האם כדור הארץ יכול להכיל ולהזין את המספר האדיר הזה?
הפאנל הבין ממשלתי לשינויי אקלים( IPCC) צופה שעד שנת 2100 טמ"פ כדור הארץ תעלה בין 1.4-5.8 מעלות צלזיוס, מה הקשר בין עליית טמ"פ למלחמות בין ציולזציות ולהגירת מיליוני פליטים?
התחממות גלובלית והמסת קרחונים תגרום לעליית פני הים לגובה 7 מ',האם יתכן שאנו נמצאים בתהליך הצפה גלובלי של ערי החוף בעולם?
כלכלת חומרים (Metirails economy) היא המערכת שמניעה את עולם הצריכה שלנו,מע' לינארית שגדלה כל הזמן בעולם שבו המשאבים מוגבלים,מה הקשר בין צריכת בשר מופרזת לבין אפקט החממה? האם המחיר שאנו משלמים עבור המוצרים שאנו צורכים הוא המחיר האמיתי?
ההבנה שבני אדם לא יכולים לחיות בנפרד אחד מהשני ובנפרד מהטבע וההבנה שהאדם הפך להיות כח שמסוגל לשנות את הטבע דורש מאיתנו לשנות פרידגמה שלטבע יש חוקים משלו. האם קיימות (Sustainability) היא הפיתרון האמיתי לשמירה על כדור הארץ?
אלו רק מקצת השאלות שאני אענה עליהם בהרצאה שלי.

מעוניינים בהרצאה מרתקת וגם לתרום לקהילה?

השאירו פרטים בתחתית העמוד ואני אחזור אליכם בהקדם.

סדנת "הסיפור שלי"

אני מאמין שלכל אחד יש סיפור לספר לעולם כדי להפוך אותו לטוב יותר, אוהב יותר, בטוח יותר וצודק יותר. "הסיפור שלי" היא סדנא מקצועית ליצירת

המשיכו לקרוא

כדור הארץ לאן?

"אנו הדור הראשון שברשותו הכלים להבין את השינויים שהפעילות האנושית גורמת למערכות תומכות החיים של כדור הארץ ובה בעת אנו הדור האחרון שעדיין יכול להשפיע

המשיכו לקרוא
גלילה למעלה