כולנו שונים אבל שווים ואוהבים-2023



"כשהייתי בכיתה ב' שברו לי שתי שיניים, ומאז התחיל עליי חרם שכלל אלימות פיזית ומילולית,פחדתי מאוד ללכת לבית הספר, לא היה לי עם מי להיות בהפסקות, או עם מי להיפגש בכללי"



"ילדים אמרו לי 'לך, לך תתאבד, אנחנו שונאים אותך'. הרביצו לי, זרקו את הציורים שלי. נעלו אותי בשירותים, וזה המשיך גם בחטיבת הביניים"

אלו רק חלק מהמשפטים שנאמרו לילדים אשר חווים ביוש (שיימינג),מכאן נולד פרויקט "כולנו שונים אבל שווים ואוהבים" במטרה להעלות מודעות לקבלת השונה ומניעת שיימינג.

כל בני האדם  שונים זה מזה: גזע, צבע, דת, מין, גיל וכו',שונות וייחודיות תורמות לעולם עניין ויופי מצד אחד אבל גם גורמות לתופעות שליליות כמו ביוש (שיימינג),פגיעה על רקע מגדר,צבע עור או דעה.

שמי קובי גטניו מהנדס חשמל מאמן אישי (קואצ'ר) מטעם מכללת יוזמות ,מנהל קהילה של 8000 מאמנים ומטפלים ופעיל למען הקהילה ב 14 שנים האחרונות עם גיוס של למעלה ממיליון וחצי ₪ עבור פרויקטים קהילתיים.

במסגרת הפעילות ההתנדבותית שלי למען הקהילה החלטתי השנה להעביר סדנא בבתי ספר יסודיים :"כולנו שונים אבל שווים ואוהבים"

מטרת הסדנא: להעלות מודעות בקרב התלמידים לקבלת השונה,להיות אמפתיים אחד כלפי השני,להבין שכולנו שונים וזה מה שהופך את העולם למעניין יותר,נכון יותר ואוהב יותר.הסדנא הועברה בבית הספר אורים בקרית ים ובהמשך תעבור בעוד בתי ספר בכל הארץ.

במסגרת הסדנא אני עובר בכל כיתה ועורך פעילות במשך שעה וחצי בשיתוף מאמנים ומטפלים בוגרי מכללת יוזמות ,התוכנית הכוללת:

קריאת ספר בנושא שיימינג (פסוליה של הסופר אסף ארבל) ודיון עליו(כיתות א-ג)

צפייה בסרטונים בנושא קבלת השונה ודיון

משחקי תפקידים (כיתות ד-ו)

עבודה קבוצתית עם קלפי אימון

בהמשך הסדנא אנו עורכים שתי פעילויות: פעילות משותפת הורים ילדים ( אני מאמין שגם להורים יש חלק חשוב בהטמעת המסר של קבלת השונה ומניעת שיימינג) פעילות והפנינג משותפים לכל הכיתות בבית הספר.

כבוגר בית הספר היסודי אורים (שנת 1981) אני נרגש וגאה להעביר את הסדנא הנ"ל,אני מבין לאור המקרים האחרונים עד כמה הסדנא חשובה ומצילה חיים.בהמשך סדנא זו תועבר בכל רחבי הארץ.

אחד בשביל עשר

"אחד בשביל עשר" היא תחרות איש ברזל עצמאית שאני אעשה למען העלאת מודעות וגיוס תרומות עבור עשר עמותות שונות מתחומים שונים:נוער בסיכון,אנשים עם צרכים מיוחדים,חיילים

גלילה למעלה